Happy New Year!!!

Geen reacties op Happy New Year!!!

imageGoedemorgen en de allerbeste wensen voor 2016. Terwijl jullie je Nederland nog met een champagne fles in de hand boven op de keukentafel staan mee te zingen Abba’s ‘Happy New Year’ gaat bij ons de wekker. Kwart over zes lokale tijd. Kwart over twaalf Nederlandse tijd. Alhoewel de haan van dienst ons ook al een paar eerder wekte. Om zeven uur zitten we alweer braaf aan het ontbijt, tassen alweer gepakt op de fiets. Geen oliebollen of rolletjes voor ons. Zelfs geen kater deze nieuwjaarsdag.

imageLevensmoe
Om acht uur vertrekken we met een boot. Dit keer geen houten vlot maar echt een boot. Twee uur lang varen we met een slakkengangetje over de rivier. Ik vond het heerlijk. Het dakje hield ons uit de zon, een lekker briesje waaide door de boot, links prachtige natuur en rechts prachtige natuur. We meerden aan ergens onder een brug. Niet bepaald een haven. En onder die brug woonden mensen met hun varken, eenden en koeien. En warempel daar stond een busje klaar die ons naar de grens van Thailand bracht. Met een chauffeur die levensmoe was. Sjezus wat ging die man als een idioot te keer op weg. Al en met kwamen we heelhuids aan bij de grenspost.

image1 Januari
Bij de grenspost begon weer het geouwehoer. Eerst bij de Cambodjaanse post uitcecken alvorens bij de Thais post weer een nieuw visum aanvragen. Gelukkig had nu wel iedereen zijn of haar paspoort bij zich en konden we met gids de grens over steken, waar we lunchten met Thaise sultana’s en chocolademelk. De fietstocht van vandaag was maar 17 kilometer al was die wel behoorlijk heuvelachtig. Maar appeltje eitje vandaag. We slapen vandaag is een resort met leuke chaletjes. Eindelijk weer een warme douche en een wasbak! Èn niet geheel onbelangrijk: Er hangen hier brandblussers! Voor het geval ik weer moet uitrukken met de plaatselijke vrijwillige brandweer. Met Frits gingen we na een opfris beurt richting het centrum op zoek naar een massage salon. En wat wil nu het geval; Er wordt geen oud & nieuw gevierd. Wij moeten oudjaarsavond noodgedwongen om elf uur naar bed, maar op 1 Januari is de masage salon dicht aangezien het 1 Januari is. Dan maar op een andere manier in de Thaise cultuur verdiepen. Oftewel terug op het resort bestel ik bij de bar een ‘Product of Thailand’, een Chang lager beer! Toch nog een beetje alcohol op de eerste van de eerste. Nieuwjaarslopen zit er dit jaar voor mij niet in. Gelukkig wordt ik d.m.v. de groepsapp op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in Roden.

imageVijf sterren hotel
Onze fietsreis door Thailand en Cambodja is bijna afgelopen. Morgen gaan we naar het bounty eiland Ko Kut (ja, zo schrijf je het echt!) waar we nog een dag op het strand gaan liggen. Maandag gaan we weer naar het vaste land om nog een stukje te fietsen en dinsdag worden we naar het vliegveld in Bangkok gebracht en eindigt daar onze fietsreis. Echter wij blijven nog twee dagen in Bangkok maar daarvoor moesten we nog wel een hotel boeken. Onder het genot van een Chang hebben we een Vijf-sterren hotel geboekt! Geen armoedig hotel, geen muffe kamer, geen rijst als ontbijt, geen vies guesthouse, geen kamer zonder wasbak, geen afgefikt chaletje, geen kamer met putlucht, maar gewoon lekker in luxe met zwembad en direct aan de skytrain! Kom maar op!

imageThais gourmetten
Die avond gaan we eten bij een tentje aangeraden door Frits. Een appart tentje waar we worden bediend door Ladyboys en het eten wordt bereid door een dame in mini rokje en sexy topje met een panter motiefje. Overigens wel met een ‘schoet veur’, mondkapje en plastic handschoenen. Lisette, Jelle en ik besluiten om Thais te gaan gourmetten. Een goed besluit want ik heb heerlijk gegeten. Na het diner ging de rest weer terug naar het resort en besloten net genoemden nog een drankje te nemen. Bier in mijn geval. In een spatje. Als je wilt kun je er nog ijs (of ‘eye’ zoals ze dat hier zeggen) in krijgen ook. Hoe later de avond vorderde, hoe drukker en gezelliger het er werd. Blijkbaar zaten we in het café waar de lokale bevolking elk weekend op stap gaat. Café met lekkere cocktailkaart, restaurant en speciale V.I.P. room waar men karaoke kon zingen. De plaatselijke jeugd had daar veel plezier in zong en danste in het rond in het glazen karaoke huis.

imageKaraoke
Over karaoke gesproken, nadat wij hadden afgerekend en terug naar ons resort waren gefietst troffen we daar een gezellig samen zijn van diverse nationaliteiten mèt karaoke! Wij werden direct uitgenodigd om er bij te komen zitten en kregen een biertje. We luisterden nog naar menig valse klank van de zanger van dienst toen onze vrienden aan gaven naar huis te zullen gaan. Wat direct ook voor ons een goede reden was om naar ons chaletje te gaan.

Voor ons zit Nieuwjaarsdag erop. Ik wou dat we hier een dag eerder waren geweest. Dan hadden we wellicht wel fatsoenlijk oud en nieuw kunnen vieren. Vandaag in ieder geval genoten en morgen gaan we naar Ko Kut. Alleen niet volgens planning. Maar ja, daar verbaas ik me nu na drie week ook niet meer over…