Facebook

      Geen reacties op Facebook

weihnachtsmarktOvermorgen staat de 9e Roder Weihnachtsmarkt op agenda en als organisator wil je natuurlijk dat deze Weihnachtsmarkt goed bezocht wordt! Een paar week van te voren gaat de PR campagne los met advertenties en redactionele stukken in De Krant, posters en flyers bij de winkels, publicatieborden bij de invalswegen van Roden, shopstoppers in het centrum en een reclamespotje op Oog TV.

Steeds belangrijker in het promoten van onze evenementen is de social media. Waar vroeger nieuws wekelijks via het plaatselijke dorpskrantje binnen kwam weet twitter het verhaal voordat er ook maar een journalist aan te pas is gekomen. Evenementen worden aangemaakt op Facebook, sfeervolle foto’s geplaatst op Instagram en de after-movie wordt op Youtube gezet.

Voor Volksvermaken plaatste ik afgelopen week een tweetal berichten op Facebook met betrekking tot de Weihnachtsmarkt en besloot om het eerste bericht betaald te gaan promoten. Voor € 17,-. Al hield de promotie er bij een dikke € 10,- al mee op omdat mijn budget bij Facebook of mijn Paypal rekening op was… Afijn, het bericht werd gepromoot en ik keek vandaag even wat het resultaat was; Een berichtenbereik van ruim 12.000!

bereik2

Het gepromote bericht had een bereik van bijna 9.000. bijna 4.000 betaald en bijna 5.000 organisch. De commercial van de Weihnachtsmarkt die ook op Facebook plaatste had alleen organisch een bereik van bijna 4.000. Aantallen die de kracht van de social media onderstrepen en uitnodigen om daar veel en veel meer mee te doen! Wordt dus zeker weten vervolgd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reken onder staande som uit. (Sorry... Is ter beveiliging tegen spam...) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.